A bajor márka Európa 15 országában a legnépszerűbb, Az Egyesült Királyságtól kezdve Németországon, Ausztrián és hazánkon keresztül, a balkáni államok többségéig (Szerbia, Montenegró, Macedónia és így tovább) a dobogó első fokát szerezte meg – derül ki a Picodi.com internetes vizsgálatából.

A több mint 60 autómárka között prémium, középosztály és gazdaságos kategóriákban végzett vizsgálat szerint a Mercedes-Benz 10 országban végzett a második helyen a legnépszerűbb autógyártók között az internetezők körében. A márka legnagyobb rajongótábora Oroszországban, Azerbajdzsánban, Örményországban, Albániában és számos nyugat-európai országban található, köztük Portugáliában, Luxemburgban és Belgiumban.

A németeket a Toyota követi, amely a legnagyobb népszerűséget kapta Lengyelországban, de rajongóit megtaláljuk Bulgáriában, Görögországban, Litvániában és Lettországban is.

Fej fej melletti hajrában a negyedik helyre szorult a Volkswagen és a Tesla, a Dél-Koreai Hyundai márka 3 európai országban tört az élre.

Kép: Picodi

A két francia márka, a Peugeot és a Renault, valamint a svéd Volvo az utolsó cégek, amelyek valamelyik európai országban a csúcsra törtek. A franciák mellett még a dánok preferálják a Peugeot-t, a Renault pedig a törökök között lett a legnépszerűbb, és végezetül a Volvo, ami Svédországban vezeti a listát.