A Rákkutatási Világalap (World Cancer Research Fund - WCRF) a FIFA-t támadja, amiért olyan cégekkel kötött partnerséget, mint a Coca Cola, a McDonald's és a Budweiser - cikkez a BBC. A WCRF szerint ugyanis a tornán éppen az aktív életmód népszerűsítésére kellene teret biztosítani. A hirdetők ugyanakkor tagadták, hogy megjelenésük a világbajnokságon negatívan hatna a gyermekek étrendjére. A három cég partnere, illetve hivatalos szponzora a világbajnokságnak, így reklámtáblákon és digitális kijelzőkön jelennek majd meg a stadionokban. Az alapítvány szerint ezek hatással lehetnek több milliárd nézőre több mint 200 országból. Kétségtelen, hogy a gyermekkori elhízás elleni küzdelemben a labdarúgás - és annak legrangosabb eseménye, a VB - jó ösztönző erő lehet, hiszen egy olyan sport, amelyet bárki művelhet. Ugyanakkor az csalódást keltő, hogy ilyen cégeket választottak szponzornak illetve partnereknek. Véleményünk szerint egy igazi öngól a FIFA részéről, hogy olyan cégeket választottak, amelyek az egészségtelen termékeikről ismertek - áll a WCRF közleményében. A FIFA közölte, éppen e projektek segítségével népszerűsítik a labdarúgást, illetve ráirányítják a figyelmet a halaszthatatlan világszintű egészségügyi problémákra és próbálják kezelni azokat.