Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Hús nélküli darált disznóhússal és kolbásszal lép piacra az Impossible Foods. Az amerikai cég eddig a gyorséttermekben is bevezetett húsmentes marhahúsáról volt ismert, a disznóhús utánzatot is 139 amerikai Burger Kingben mutatják be a közönségnek január során.

A Burger King tulajdonosa, a Restaurant Brands International érthetően lelkes a bővülési lehetőségektől, a CNBC beszámolója szerint a tavalyi harmadik negyedévben 4,8 százalékkal növelte eladásait saját tulajdonú bolthálózatában, többek között az Impossible Foods hamburgerei miatti felhajtás okán.

Az új, disznóhús imitációnak azonban elsősorban Kína lehet a fő felvevőpiaca. A marhahús kifejlesztésével elsődlegesen az amerikai piacra lőttek, ott a marha a legkeresettebb húsárú.

Az ázsiai országban nagy a kereslet a disznóhúsra, miközben az ország teljes állatállománynak a felét elpusztította az afrikai sertéspestis. A valódi húsárú hiányában azzal számolnak, hogy hajlandóbbak lesznek a kínai vevők kipróbálni a helyettesítő változatot.

Ehhez még addig meg kell szerezni a szükséges engedélyeket is Kínában. Ez nem lesz feltétlenül egyszerű, a mű marhahúst is csak egyes kínai terülteken engedélyezték eddig.

A mesterséges disznóhús alapja ugyanaz a növényi sejtekből és élesztőből álló kombináció, amit az Impossible Foods kifejezetten a marhahús utánzására fejlesztett ki.

A disznóhús változathoz a cég szerint más színezési eljárás, és több zsír kell. Egyben az összes vásárlói trendnek megfelel, gluténmentes, halal és kosher étkezési rendben is ehető.

Amerikában az ál marhahús után a mesterséges disznóhús megjelenésére is ellenállást várnak a mezőgazdaságban. A marhatartók el akarják érni, hogy az Impossible Foods marketingjének nyelvezete ne sugallhassa a fogyasztók felé, hogy "húst" állítanak elő, mivel ezzel piacvesztést okozhatnak. Az új termékkörrel a disznótartóktól is hasonló lobbizást várnak.