A General Motors és a Ford kénytelen volt egy hétre leállítani egy-egy amerikai autó-összeszerelő üzemét, mert egyik beszállítójuknál, az indiai Rico Auto Industriesnál 45 napra leállt a termelés egy sztrájk miatt. A Rico dolgozóinál az verte ki a biztosítékot, hogy a vállalat elbocsátotta számos állandó alkalmazottját, akik helyett kevesebb mint fele annyiért dolgozó, de könnyen kirúgható ideiglenes munkásokat vettek fel. A két amerikai autógyártó ugyan nem tervezi, hogy felbontja szerződését az olcsó munkaerővel termelő vállalattal, ám van olyan autóipari cég, amely hasonló gondok miatt elállt indiai beruházási tervétől. Tavaly az erőátviteli rendszereket gyártó Graziano igazgatóját elbocsátott munkások verték meg oly brutálisan, hogy belehalt sérüléseibe. Indiában 2008-ban 1,5 millió alkalmazott 250 sztrájkban vett részt, míg 2003-ban még csak egymillióan vettek részt 255 munkabeszüntetésben - derül ki a hivatalos adatokból. A bérek mindössze 0,8 százalékkal emelkedtek 1990 és 2006 között, miközben a termelékenység 4,4 százalékkal - Kínában 9,9, illetve 9,0 százalék ez a két arányszám. Eközben a Munkaügyi Világszervezet szerint csak 2006 és 2007 között kilenc százalékkal drágultak az élelmiszerek az ázsiai országban.
QP | Quality Placement