A Mikla nagyon csinos, igazi gyereklányt keresett egyik karácsonyi reklámjának elkészítéséhez, ám a castinggal kapcsolatos felhívás hatalmas botrányt kavart az online világban - tudósított a Business Insider. A Spotlight tehetségkutató cég, amit a csokióriás megbízott a megfelelő szereplő megtalálásával, kihangsúlyozta hirdetésében, hogy túlsúlyos és vörös hajú kislányok ne jelentkezzenek.

A felhívást Helen Raw skót színésznő szúrta ki, aki egy ideje szintén egy tehetségkutató cég tulajdonosa. Gyönyörűnek, angyalinak kell lennie a kislánynak, a szeme és a haja színe nem számít, de az utóbbi ne legyen vörös és semmiképpen se legyen még pubertás korú - idézte a reklámot kiemelve annak diszkriminatív tartalmát. Válaszul az eredeti felhívást módosítva a casting igazgatója megjegyezte, hogy nem lehet túlsúlyos a gyermek, miután csokoládéreklámról van szó.

Raw twitterüzenete gyorsan tovaterjedt az online világban, több ezer reakciót kiváltva. A Spotlight először kétbalkezesen kezelte kétbalkezes felhívását. Csupán annyit javítottak rajta, hogy eltávolították a pubertáskorra vonatkozó megjegyzést.

Csak két nappal később esett le a tantusz a cégnél, hogy mosakodniuk kell: ekkor már olyan bejegyzést tettek közzé a Twitteren, amely "teljesen elfogadhatatlannak" minősítette az eredeti felhívást. Elnézést kértek azért is, hogy nem távolították el azonnal, amint a bírálatot megkapták. A Milka tulajdonos cége, a Mondelez International szintén elhatárolódott a castingfelhívástól.