Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Szeptemberben az üzemanyag nélküli eladások volumene 0,3 százalékkal csökkent 2020 februárjához képest, míg az eladási értékek az infláció miatt 11,8 százalékkal ugrottak meg. Havi szinten az értékesítési volumen 1,5 százalékkal csökkent, és 6,2 százalékkal volt alacsonyabb, mint tavaly szeptemberben – ismerteti a brit statisztikai hivatal (Office for National Statistics - ONS) adataiból Retail Gazette.

Lisa Hooker, a PWC fogyasztói piacokért felelős ágazati vezetője elmondta: "Aggasztó, hogy a szeptember volt az első olyan hónap, amikor a kiskereskedelmi eladások volumene a járvány előtti szint alá süllyedt, ami arra utal, hogy a fogyasztók Covid utáni felgyülemlett kereslete teljesen lecsengett.

Szerinte ez nem sok jót ígér a kiskereskedők számára a kritikus karácsonyi időszakban. "Kétségtelen, hogy a lendület lefelé mutat, ahogy a kiskereskedők a karácsony előtti kritikus arany negyedév időszakába lépnek" - mondta Hooker.

"A politikai és gazdasági bizonytalanság, valamint a növekvő közüzemi számlák és a magasabb jelzáloghitel-kamatlábak fenyegetése komolyan visszafogja a fogyasztói kiadásokat az elkövetkező hónapokban. Az alacsonyabb kereslet, a költséginfláció és a politikai bizonytalanság szintén terheli a kiskereskedőket."

Az élelmiszerboltok értékesítési volumene szeptemberben 1,8 százalékkal csökkent, így 3,2 százalékkal marad el a 2020. februári, koronavírus előtti szintektől. Az online értékesítés volumene 3 százalékkal csökkent, bár ez még mindig 18 százalékkal meghaladta a vírusfertőzés előtti szintet. Szeptemberben az eladások valamivel több mint negyede (26,4 százalék) zajlott online, ami nagyjából állandó volt idén május óta.