Az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles (FCA) és a francia PSA Group összefogásából létrejött Stellantis autógyártó Elon Musk kreditjei nélkül is teljesíteni tudják majd az európai széndioxid-kibocsátási előírásokat – derül ki a Forbes cikkéből, amiben Carlos Tavares-re a világ negyedik legnagyobb autógyártója vezérigazgatójának a francia Le Pointnak adott interjújára hivatkoznak.

A lap - az amerikai Forbes alapján – arról ír, hogy Tesla eladásaival már jó ideje párhuzamosan nőttek a kreditértékesítései is, 2008 óta összesen 4,4 milliárd dollár értékben. A teljes bevétel több mint fele, 2,4 milliárd dollár a Fiat Chrysler-Stellantistól származott.

QP | Quality Placement

Az, hogy legnagyobb bevásárlóinak kiszállása milyen anyagi helyzetbe hozza majd Elon Musk vállalkozását, azaz hogy profitábilis tud-e maradni, egyelőre kérdés. Ahogy az is kérdés, hogy a világ nagy autógyártói és a kisebb startupok milyen sebességgel tudják majd elárasztani a piacot a Teslának konkurenciát jelentő autóikkal.