Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az év első két hónapjában az AAA Auto csoport összesen 8 911 autót értékesített, ami 17,5 százalékos növekedésnek felel meg 2013 ugyanezen időszakához képest. A telefonos ügyfélszolgálathoz beérkező hívások és a használt gépkocsikról érdeklődő e-mailek száma ugyanilyen ütemben emelkedett. Az értékesítésben a legnagyobb arányú, majdnem 19 százalékos növekedést a vállalat Csehországban és Oroszországban érte el - közölte a társaság.

A vállalat elemzései szerint azok a vevők, akik a gazdaság növekedésével kapcsolatos aggodalmaik miatt hosszú időre elhalasztották autóvásárlásaikat, most elkezdtek vásárolni. Ez a tény részben a rendkívül enyhe télnek tulajdonítható, és a január-február folyamán érkezett mintegy 56 ezer telefonhívás, továbbá a csoport honlapjára érkező több mint 6 millió látogató elemzésén alapul.

Az emberek már nem tartanak egy hirtelen gazdasági összeomlástól, hanem általában optimisták a jövőbeli trendekkel kapcsolatban. Ennek köszönhetően egyre növekszik azon egyéni vállalkozók, továbbá kis- és nagyvállalatok száma, amelyek a vállalkozásba történő beruházásnak tekintik az autóvásárlást. Értékesítési szempontból 2009 óta az idei volt a legkiemelkedőbb telünk - mondta Karolína Topolová, az AAA Auto vezérigazgatója. Az AAA Auto járművei iránt érdeklődő vásárlói telefonhívások és e-mailek száma egyedül decemberről januárra 22 százalékkal ugrott meg.

A statisztikák szerint a piac magasabb szegmensébe tartozó, jó műszaki állapotban lévő, dokumentált futásteljesítményű - Csehországban általában hiánycikknek számító - gépkocsik iránt stabilan növekszik az érdeklődés.

A vevők egyre jobban megismerik a használtautó-piacot, és egyre inkább a jó minőségű járműveket keresik, ezért a jogi vagy műszaki természetű problémákat mutató járművek 65-70 százalékát visszautasítjuk. Elsősorban az egy-két tulajdonos által használt, keveset futott, balesetmentes és szervizkönyves járművekre koncentrálunk - hangsúlyozta Topolová.

A magyarországi felvásárlások február elejei beindítása óta az AAA Auto gyorsan kapcsolatba lépett a potenciális ügyfelekkel.

Magyarországon jelenleg hetente mintegy 1600 telefonos és ezer e-mailes megkeresést bonyolítunk le. Eddig már több mint 160 gépkocsit vásároltunk meg. Sok olyan vevő keres meg minket, akik korábban tőlünk vettek autót Magyarországon, és ezeket most újabbra szeretnék cserélni. Nem a semmiből kell elkezdeni az építkezést, inkább ott folytatjuk, ahol abbahagytuk -fogalmazott Topolová.

2014 első két hónapjában majdnem 20 százalékos eladásbővülést értünk el Oroszországban. Ezzel együtt továbbra is óvatos jövőre vonatkozó becsléseket fogalmazunk meg az orosz piacon - mondta Topolová. Az AAA Auto csoportszintű értékesítése ebben az évben kevéssel meghaladhatja a 62 ezer gépkocsit.