A magyar szereplőknek nemzetközi viszonylatban is versenyképessé kell válniuk, mielőtt az Amazon belép a piacra. Ezt nem csak márkaépítéssel és nemzetközi növekedéssel, hanem külföldi piacokra való belépéssel lehet felgyorsítani. A legnagyobb hazai e-kereskedők közül a magyar érdekeltségű eMAG–Extreme Digital már megkezdte a felkészülést az Amazonnal szemben, hogy ne veszítsék el piacaikat - írja a Media1 Szabó László, a Growww Digital online-növekedési szakértőjére hivatkozva.

Ahhoz, hogy fel lehessen venni a kesztyűt az Amazon kereskedőivel szemben, a külföldi piacok eredményes kiszolgálása és az ügyfélszolgálat jó minősége is szükséges. Ezért különösen a régió fejlődő e-kereskedelmi piacai irányába, Szlovákia, Románia, Szlovénia, Horvátország és Szerbia felé érdemes nyitni - tette hozzá.

Szabó szerint ugyanis amellett, hogy ez Európa legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező e-kereskedelmi piaca, a kis és közepes szereplőknek könnyebb piacra lépni, mint például a német vagy akár a lengyel és cseh piacokra, ahol jóval magasabb a belépési küszöb.

Az Amazon magyar piacra való belépése nagyjából 1-2 éven belül esedékes, ami azt jelenti, hogy legfeljebb 2-3 év maradt a felkészülésre, mivel nekik is kell nagyjából egy év, hogy megvessék a lábukat a piacon.

A Growww Digital közleményben hívja fel a figyelmet arra, hogy az Amazon megjelenése nagymértékben átformálja az e-kereskedelmi piacot. Globális versenytársakat és elméletben piacot is hoz a helyi e-kereskedőknek, azonban ebből a verseny erősebb és fenyegetőbb. Megnyílnak a magyar piac kapui a világ minden táján lévő Amazon kereskedőknek, köztük az alacsony árakkal operáló kínai szereplőknek is.

A lap emellett hétfőn arról is beszámolt, hogy a német MediaMarkt online piactér indítását tervezi Európában, mely béta szakaszban már üzemel is Németországban, Ausztriában és Spanyolországban.