A Nike a vártnál jobb árbevételt és nyereséget ért el a május végével véget érő negyedik pénzügyi negyedévre vonatkozóan: a bevételek mindössze 1 százalékkal, 9,9 milliárd fontra csökkentek.

A hír ellenére a sportóriás részvényei mintegy 3 százalékot estek a tőzsdei kereskedés utáni kereskedésben, mivel a teljes évre vonatkozó előrejelzés "lehangoló", részben a megugró szállítási költségekre, valamint az erős amerikai dollárra hivatkozva, ezért a 2022-es szinthez képest "alacsony egyszámjegyű" bevételnövekedést prognosztizál.

Matthew Friend pénzügyi igazgató a Retail Gazette című lapnak elmondta, hogy a Nike az előrejelzésben figyelembe vette a megemelkedett tengeri szállítási költségeket, a megnövekedett termékköltségeket, az ellátási láncba történő beruházásokat és a leértékeléseket is.

Friend szerint azonban az üzletág "optimistán" vág neki az új pénzügyi évnek.

Ha megnézzük a márkánk erejét és lendületét, a termékpalettánkat a legnagyobb növekedési lehetőségeinkkel szemben, úgy gondoljuk, hogy a 2023-as pénzügyi évben jó helyzetben vagyunk a növekedéshez

 - mondta Friend a befektetőknek.

John Donahoe, a Nike Inc. elnök-vezérigazgatója szerint a Nike idei pénzügyi évének eredményei a márka erejét és a fogyasztókkal való mély kapcsolatukat tükrözik. A cég egyébként még június 24-én jelentette be, hogy valószínűleg elhagyják az orosz piacot.