Az autó, amelyet a Nissan az autószalonon tervez bemutatni, a jelentősen áttervezett X-Trail sport-szabadidőjármű (SUV). A Rogue nevű hasonló SUV tavaly jelent meg az amerikai piacon, az újragondolt változata pedig még az idén elérhető lesz Kínában. Ez egy háromhengeres, benzinmotoros turbómotor hajtja majd, amely az egyik forrás szerint nehéz helyzetbe kerülhet Kínában, ahol a hasonló technológiák népszerűtlennek bizonyultak - írja a Reuters összefoglalójában.

Az X-Trail kínai bemutatkozása mellett Ashwani Gupta, a Nissan operatív igazgatója hétfőn Sanghajban várhatóan azt mondja majd el, hogy a már zöldautó-stratégiája nemcsak az elektromos járművek gyártására épít majd, hanem  a vállalat az üzemanyag-hatékonyságot növelő benzin-elektromos hibrid technológiát is alkalmazni fogja.

Januárban a Nissan közölte, hogy a kulcsfontosságú piacokon - köztük Kínában - az összes új járművét a 2030-as évek elejére villamosítani fogja, a 2050-ig megvalósítandó szén-dioxid-semlegesség elérésére irányuló erőfeszítések részeként. A stratégiaváltásra azért került sor, mert Kínában egyre nagyobb a szabályozói nyomás az autógyártókon, hogy csökkentsék a károsanyag-kibocsátást.

A vállalat arra törekszik, hogy ötödével csökkentse gyártókapacitását és modellkínálatát, valamint 300 milliárd jennel (2,8 milliárd dollárral) csökkentse állandó költségeit. A Nissan célja, hogy a 2023-as pénzügyi év végére 5 százalékos üzemi haszonkulcsot és fenntarthatóan 6 százalékos globális piaci részesedést érjen el.

A Nissan emellett a Sylphy kompakt autó hibrid "e-Power" változatának idei bevezetését és egy e-Power X-Trail piacra dobását is tervezi már jövőre. A vállalat szóvivője elmondta, hogy a Nissan Sanghajban tervezi bemutatni az újratervezett X-Trail crossovert, valamint a Nissan e-power benzin-elektromos hibrid technológiájának kínai bevezetését is itt kezdik meg.

A vállalat rossz anyagi helyzet miatt muszáj váltania, vagy akár 2 éven belül eltűnhet a Nissan márka.

QP | Quality Placement