A főként Volkswagen megrendelésekre támaszkodó Northvolt elkészítette az első olyan akkumulátorcellát, melyet a tömeggyártásba engedve, valóra válthatja a német autóipari cég álmainak egy részét. Az autógyártók közti evidencia, miszerint az elektromos hajtáslánc forradalma által keltett iparági hullámokat az lesz képes igazán jó eredménnyel megülni, akinek saját akkumulátorgyártó kapacitása van, a VW számára is közhely. A cég azonban mindezt olyan komolyan veszi, hogy már most tudni lehet: 2025-ig több mint 20 zöldenergiás beruházást végeznek el Németországban - és  azon kívül (Svédország, Spanyolország, Anglia, Finnország), és évente 7 TWh kapacitás megépítéséről gondoskodnak.

E projektek közt az egyik legfontosabb és az egyik legelső az észak-svédországi Skellefteában épített gigagyár. Az akkumulátortároló-specialistaként az utóbbi években a startupból komoly nevet szerző, 30 milliárd eurós megrenddelést összegyűjtő  tényezővé váló Northvolt pedig tegnap este elkészítette az első lítium-ion akkumulátorcellát. A Recharge News beszámolója szerint ez a mozzanat új fejezetnek tekinthet, mivel ez a cella az első, amelyet egy hazai európai akkumulátorgyártó cég teljesen önállóan tervezett, fejlesztett és szerelt össze - Európában.

A Northvolt, amelynek megrendelői közt a VW mellett ott található a BMW, a Volvo és a Scania is, ezzel egyidőben bejelentette, hogy készen áll, hogy csökkenteni kezdje az európai autóipar ázsiai függőségét. - Természetesen, az első cella elkészítése csak a kezdet  – mondta Peter Carlsson, a Northvolt vezérigazgatója. Hozzátéve, hogy mostantól viszont csak a Northvolt kapacitásbővítési sebességén múlik, hogy milyen gyorsan teszi lehetővé Európa számára a tiszta energiára való átállást.

A gyár tervei 2017-ben készültek el, 2022-ben viszont már egy kibővített kapacitású gigafactory kezdi el ontani magából azokat az akkumulátorokat, amelynek tervezését és a cella-fejlesztéseit a Vasterasban található Northvolt Labsban végzik 2020 óta. Ha a gyártósorok felpörögnek, a cégnél úgy számolnak, hogy éve 60 GWh teljesítmény akkumulátorokba "adagolására és csomagolására" lesznek képesek. növeli az új üzem teljesítményét annak érdekében, hogy teljesítse a kulcsfontosságú ügyfelekkel kötött 30 milliárd dollár értékű szerződéseket.

A Northvoltn ak a VW-nel saját, külön bejáratú vegyesvállalata is volt, de a németországi Salzgitterben tervezett második akkumulátorcella-gyár létrehozása - miután előbbi eladta a részesedését utóbbinak - már kizárólag a VW-re vár. Salzgitter éves akkumulátorcella-termelése 2025-re elérheti a 40 GWh-t.