A világ legnagyobb autós navigációs rendszereit gyártó Garmin a második negyedévben 19 százalékkal növelte profitját, főleg azért, mert eladta részesedését a Tele Atlas-ban. A nyereség összege 256,1 millió, azaz részvényenként 1,19 dollár lett szemben az égy évvel korábbi 214,4 millió dolláros, azaz részvényenkénti 98 centes eredménnyel. A Tele Atlas részesedés értékesítéséből a részvényenkénti nyereség 25 cent lett. Az értékesítés volumene 23 százalékkal, 911,7 millió dollárra nőtt, ugyanakkor nem érte el az elemzők által várt 959,1 millió dolláros értéket. Az autós navigációs termékek piacán folyamatosan süllyednek az árak, részben azért, mert a rivális TomTom árcsökkentésekkel próbálja magához édesgetni a navigációs rendszerekkel még nem rendelkező autósokat. A Garmin ugyanakkor azzal kísérletezik, hogy berendezései a benzinkutak árait is képesek legyenek mutatni, és tévéként is funkciónáljanak. A navigációs rendszereket gyártó cégek versenyét az is hátrányosan érinti, hogy egyes mobiltelefonokban már feltűntek a navigációs funkciók. A Garmin-részvények az idén 54 százalékot veszítettek az értékükből, és ezzel a Nasdaq 100 negyedik legrosszabbul teljesítő papírja. A TomTom az idén 70 százalékkal süllyedt.