A PepsiCo azt tervezi, hogy csökkenti a nátriumot termékeiben egynegyed résszel öt éven belül, közölte a cég hétfőn. Erre azért van szükség, mert a kormány és az egészségtudatos vásárlók egyre inkább nyomást gyakorolnak az ételgyártókra, hogy kevésbé káros termékeket dobjanak ki a piacra - tudatta az AP hírügynökség.

A Frito-Lay chipsek és a Pepsi italok gyártója meghatározta két további célját is a következő 10 évre: termékenként 25 százalékkal csökkentik a hozzáadott cukrot termékeikben és 15 százalékkal a telített zsírokat, ezenkívül több gabonát, gyümölcsöt, zöldséget és alacsony zsírtartalmú tejterméket adnak hozzá az élelmiszerekhez és üdítőitalokhoz.

Több ételgyártó is hasonló célokat közölt a kormányzat és a vásárlók nyomására. A múlt héten a Kraft Foods ígérte meg, hogy csökkenti a sót termékeiben nagyjából tíz százalékkal a következő két évben.

Több egészségügyi vezető sürgeti, hogy az ételgyártók alkossák újra termékeiket úgy, hogy csökkentik a só mennyiségét. Michelle Obama first lady harcot indított a gyermekelhízás ellen, amelyre fő prioritásának tekint. Múlt héten azt kérte egy szakkonferencián a legnagyobb ételgyártóktól, hogy lépjenek fel ennek érdekében, és csökkentsék a zsírt, a sót és a cukrot termékeikben.

Múlt héten a PepsiCo azt is bejelentette, hogy kivonja teljes kalóriás, cukrozott üdítőitalaikat az iskolából.
QP | Quality Placement