Alacsony férőhely-kihasználtság, magas kerozinárak, visszaeső kereslet, légiipari csődök - szinte csak negatív híradások érkeznek az elmúlt hónapokban a légitársaságok felől. Az utasok számára most a világgazdasági válság pozitív hozadéka is megmutatkozik: a fogyasztók megtartása végett ugyanis a légitársaságok kénytelenek csökkenteni a jegyárakat. Március végére akár 15-20 százalékkal is alacsonyabb lehet a jegyek ára a Ryanairnél - nyilatkozta Michael O'Leary, a társaság vezérigazgatója. A cég nem titkolt célja, hogy más társaságoktól, így például a British Airwaystől csábítson át utasokat. A profitrés azonban nem túl magas a vállalatoknál, ezért nem kerülhet sor igazi árháborúra - vélik az elemzők. Egyes cégek agresszív kampányt hirdetnek, míg mások egyéb "trükköket" vetnek be, így a vezető európai légitársaság, az Air-France KLM, amely legutóbb 50 eurós jegyet vezetett be a jobban szellőző ülések esetére, és a business és economy utaskategória mellett 2009 végén egy extra kategóriát is bevezet. A légitársaságok idén - az IATA (a nemzetközi légiközlekedési szövestég) becslései szerint - összesen 4,1 milliárd dolláros veszteséget szenvednek el. Ez ugyanakkor jobb, mint a magasabb olajárak mellett korábban várt érték, hiszen szeptemberben még 5,2 milliárd dolláros mínuszról szólnak a prognózisok.
QP | Quality Placement