A portál szerint az ügy több szempontból is szokatlan: egyrészt a magas nitrogén-oxid-kibocsátás miatt hívnak vissza benzines autókat, ami önmagában sem gyakori, hisz a nitrogén-oxid-kibocsátás jellemzően inkább dízelekre jellemző probléma.

Másrészt az önmagában sem volt eddig jellemző, hogy európai hatóság rendeljen el visszahívást: korábban Európában viszonylag következmény-mentesen lehetett eltussolni akár komoly anyagi kárral, vagy biztonsági kockázattal fenyegető konstrukciós hibákat, ám úgy néz ki, ennek is vége a VW dízelbotrányát követő változásoknak köszönhetően.

A visszahívást konkrétan azért rendelték el, mert az Adamok és Corsák bizonyos benzinmotorokkal mintegy 50 ezer kilométer után, a lambda-szonda öregedése miatt már nem teljesítik a károsanyag-kibocsátási normát. Elviekben egyébként egy szoftverfrissítéssel tudják orvosolni a problémát, ami viszonylag olcsó megoldás. Ugyanakkor várható, hogy a jövőben több hasonló visszahívásra is sor kerül majd.