A magyar konzorcium, amelynek tagja a Mol is, egy üzletembert, Jellinek Dániel ingatlanfejlesztőt bízta meg ajánlattétellel - értesült a Bloomberg.

Arra vonatkozóan a lapnak nincs információja, hogy mekkora összeget kínáltak a cégért, ahogy arról sem, Orbánnak konkrétan milyen szerepe lehet az üzletben - írja a 24.hu

QP | Quality Placement

A Budapest Airport Zrt. jelenlegi tulajdonosai, az AviAlliance, a Malton (a szingapúri GIC befektetési alap leányvállalata) és a Caisse de dépot et placement du Québec kanadai nyugdíjalap ugyanakkor nem tervezik a reptér eladását.

A Bloomberg emlékeztet, Orbán Viktor évek óta szeretné kivásárolni a Budapest Airport részvényeseit a cégből. Ezt stratégiai jelentőségűnek tartja, mert az energia- és a médiaszektorban már elérte céljait.

Frissítés! Reagált a Mol

Lapunk megkereste a magyar olajipari vállalatot, hogy kommentálja a hírt, mennyire illik a profiljába a reptérüzemeltetés. A Mol Nyrt. sajtóirodája közölte: a társaság piaci értesüléseket, pletykákat nem kommentál.

A járvány előtt, tavaly a kormány 3 milliárd euróra becsülte a repülőtér értékét - írta a Bloomberg.

A repülőtér-üzemeltető az elmúlt években jelentős nyereséget termelt, bevételei három év alatt 43 százalékkal 331 millió euróra nőttek 2019-re. Idén azonban a koronavírus-járvány miatt romlanak majd a számok, az utasforgalom éves szinten mintegy harmadára esett vissza az előző évinek.

A Bloomberg arról is írt, hogy a magyar kormány idén döntött a Hévíz-Balaton Airport Kft. 90 százalékának megvásárlásáról is.