A pozícióra a múlt hónapban kinevezett német Christoph Müller, akinek feladata a légitársaság átszervezésének vezetése, azt is közölte, hogy "technikailag csődbe ment" a vállalat, amely már jóval a 2014-es légikatasztrófák előtt veszteséges volt az erős versenyhelyzet miatt.

A döntés várható volt, mivel a Malaysia Airlines állami tulajdonosa, az állami vagyonalap (Khazanah Nasional Berhad) már tavaly bejelentette a várható átszervezést és elbocsátásokat annak érdekében, hogy a vállalat három éven belül nyereséges legyen.

Müller korábban az Aer Lingus ír légitársaság vezérigazgatója volt, ahol átvitt egy, számos dolgozó elbocsátásával járó átszervezést.

A légitársaság a technikai csőd mellett folyamatosan üzemel, de az átszervezés érinti a járathálózatot, illetve a flottát is, két Airbus A380-as gépüktől is megválnának. A munkavállalók száma 6 ezerrel 14 ezerre csökken, őket egy új társaság foglalkoztatja majd tovább, amelyik a légitársaságot üzemeltetni fogja.

A vezérigazgató elmondása szerint struktúraváltás után 2018-tól lehet ismét nyereséges a Malaysia Airlines.

Fél éven belül a Malaysia Airlines két Boeing 777-200-as repülőgépével történt légi szerencsétlenség 2014-ben, összesen 537-en haltak meg. Március 8-án a Dél-kínai-tenger felett tűnt el a 370-es járatuk, míg július 17-én a 17-es járatot teljesítő gépet lelőtték Kelet-Ukrajna felett. A 370-es járatot azóta sem találták meg.

A Malaysia Airlines Malajzia nemzeti légitársasága, 1947 óta működik, több mint 80 célállomásra repülnek 88 repülőgéppel.

QP | Quality Placement