Több hónapos alkudozás és harc után még mindig nyitott a verseny a Magna kanadai-orosz konzorcium, a belga RHJ tőketársaság és a Beijing Automative Industry Company (BAIC) között - állította Karl-Theodor zu Guttenberg német gazdasági miniszter (képünkön), aki határozottan utalt arra, hogy a német kormány az eddigieknél jobb készpénzes ajánlatokat vár az autógyártóért. Guttenberg azt mondta a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitungnak, hogy az új Opelnek (amely magában foglalja a GM nagy-britanniai leányvállalatát, az Opelekkel megegyező autókat kínáló Vauxhallt is) jelentős tőkével kell indulnia, ami azt jelenti, hogy az ajánlattevőknek nagyobb kockázatot kell vállalniuk. Enélkül az Európai Bizottság sem fogja jóváhagyni a mentőakciót. Hetekkel a német parlamenti választások előtt az ügy szükségszerűen politikai kérdéssé vált - a kormány kénytelen mindent megtenni az Opel megmentésért. Guttenberg elmondása szerint sem a készpénzes támogatás, sem az igényelt állami hitelgarancia-vállalás mértéke nem lesz döntő, azt az ajánlatot fogadják el, amelyik a leghatékonyabban és a leggyorsabban talpra állítja a céget. Ez egyben azt is jelenti, hogy kizártnak tartják azt a lehetőséget, hogy a GM visszavásárolja az Opelt. A BAIC, az egyik legkisebb kínai autógyártó beérné 2,64 milliárd eurós állami hitelgaranciával, az RHJ 3,8 milliárdot akar, míg a német kormány által favorizált Magna konzorcium - amelyben meghatározó szerepe van az állami tulajdonú orosz Szberbanknak és a GAZ autógyártónak - 4,5 milliárdot. A kormány azonban csak 1,5 milliárd eurót ajánlott fel. A Szberbank és a Magna vezette konzorcium ultimátumot adott a General Motorsnak: amennyiben az GM az Opellel együtt nem adja el az autógyártó "immateriális javait" is, kiszállnak a versenyből - tudta meg a Kommerszant. A Magna ragaszkodik ahhoz, hogy saját márkaneve alatt adjon el Opel gépkocsikat, tetszése szerint változtathasson a technológián és lemásolhasson bármilyen megoldást, amit felhasználhat saját modelljeinél. Mind az orosz, mind a német kormány pártolja a kanadai-orosz ajánlatot. Amennyiben a Magna és Szberbank konzorciuma kerül ki győztesen, először történik meg, hogy nyugati vállalat teljes mértékben eladja immateriális javait egy orosz társaságnak.