A WSJ információi szerint a francia és a japán autógyártók egyenként 3-3 százalékos részesedést szereznének a Daimlerben, míg a német autógyártó ennél akár nagyobb részvénycsomagot is kaphat cserébe partnereitől.
A három autógyártó szövetségéből milliárdos megtakarítások érhetők el - állítják a Bloombergnek nyilatkozó névtelen illetékesek. A kisautó, luxusautó fejlesztés költségeinek megosztása mellett az üzemagyag-takarékos és elektromos motorok technológiájának egyesítése is felmerült. Az elemzők szerint az összefogás növeli a kisautó-gyártás nyereségességét egy olyan piacon, ahol az amerikai kormányzati ösztönzések hatására élénkülő keresletre számíthatunk.
Az egyetlen új elem az egyenletben a Daimler, hiszen a Nissan és a Renault 1999 óta működik együtt. A cégek jelentős tulajdonrészt vásároltak egymásban, s ezzel a világ negyedik legnagyobb autógyártójává léptek elő. A Renault közel 45 százalékos részesedéssel bír a Nissanban, míg a Nissan 15 százalékos tulajdont szerzett a francia cégben.