Május elején jelentette be az OTP Bank, hogy sikeresen zárult az a több mint másfél éve megkezdett integrációs folyamat, amelynek eredményeként az OTP Bank két szerbiai leánybankja, a Vojvođanska banka és az OTP banka Srbija összeolvadva, egy bankként működik tovább. Az új, integrált pénzintézet rendelkezik a legnagyobb piaci részesedéssel a szerbiai hitelezési piacon, valamint 5,6 milliárd eurós mérlegfőösszegével a második legnagyobb banknak számít.

Viszont most a 021.rs beszámolója szerint kisebb problémák adódtak, amire sok ügyfél panaszkodik: az elmúlt két hétben az elektronikus banki szolgáltatások sokszor nem elérhetők, mások pedig azt jelezték, hogy nem működik a kártyájuk, nem mennek át a fizetések, és egyesek egyszerűen nem férnek hozzá a számlájukon lévő pénzükhöz. Igazán nem is amiatt írtak sokan ingerült levelet a szerb portálnak, hogy nem működnek az említett funkciók, szolgáltatások, hanem hogy nem tudják megtudni a banktól, mikor oldják meg ezt a problémát, mivel több órát várnak arra, hogy kapcsolatba lépjenek a call center munkatársaival

QP | Quality Placement

"Hét napja nem tudom átutalni a pénzemet egy magánszemély számlájára és felhasználni azt a pénzt. Megértem, hogy az informatikai szolgáltatás káoszát a bankok egyesülése okozza, de ezeknek az alapvető dolgoknak működniük kellene" - idézik a 021.rs az egyik panaszost.

"Az e-bankingon törölték a teljes számlatörténetet anélkül, hogy erről előzetesen tájékoztatták volna az ügyfeleket! Hihetetlen és szakszerűtlen, nem beszélve az üzletszerűtlenségről" - írja egy másik elégedetlen ügyfél.

Az OTP helyi leányvállalata a portál megkeresésére közölte, hogy egyetlen ügyfélnek sem fogyott el a pénze, és minden kifizetés rögzítésre került. Azt is felhozták, hogy a 19 hónapig tartó integrációs folyamat az eddigi legösszetettebb banki integrációt jelenti, amelyet valaha is megvalósítottak a régióban.

"Tekintettel arra, hogy az egyesülés bizonyos változásokat eredményezett az ügyfelek számára, tiszteletben tartva a törvényes határidőket és kereteket, de a jó üzleti gyakorlatot is, 2021 februárjától intenzív kommunikáció kezdődött az ügyfelekkel, amely folytatódik. Levelek, e-mailek, viber és SMS-üzenetek, elektronikus banki alkalmazásokban megjelenő üzenetek, a honlapon megjelenő értesítések révén ügyfeleink minden lényeges információval időben rendelkeztek " - állítják az OTP banka részéről.

Mint maguk mondják, az egyik legnagyobb változás a korábbi OTP bank ügyfeleinek számlaváltása volt, ezért fontos volt, hogy mindenkit tájékoztassanak arról, hogy kitől, milyen számlára várják a kifizetéseket. Az ügyfelek bármikor tájékozódhattak egy külön microsite-on, és ellenőrizhették, hogy mi az új számlaszámuk.

"Felelősségteljesen állítjuk, hogy egyik ügyfél sem veszített pénzt, és minden, a megfelelő számlaszámra érkező kifizetés rögzítésre került. Az ügyfelek kisebb része tapasztalt bizonyos késedelmet a kifizetések feldolgozásában, de ez nem a banki integrációval kapcsolatos okokból történt, hanem csak a munkaszüneti napok miatt következett be, amikor a szerbiai fizetési rendszer nem működött " - teszik hozzá a bankban.

Frissítés: A hazai OTP a cikk megjelenését követően hírrel kapcsolatban a következőt közölte lapunkkal:

„Szerbiai ügyfeleink a május 5. óta élvezhetik a legnagyobb helyi fiók- és ATM hálózat előnyeit, valamint a legjobb digitális- és hagyományos banki szolgáltatásokat. Az OTP Csoport korábbi két szerbiai bankjának különlegesen komplex integrációját követően – mint minden ilyen folyamat végén – valóban adódtak kezdeti, az ügyfelek töredékét érintő fennakadások, főleg az elektronikus banki adatszolgáltatásban. Ugyanakkor ezek száma és aránya meg sem közelítette azt a szintet, amit a cikk sugall, mélyen az alatt maradt, ami egy pénzintézeti összeolvadás után elfogadhatónak számít. Mivel felkészültünk az ilyen esetekre, és célunk az, hogy valamennyi ügyfelünk teljes megelégedésére működjön az összes szolgáltatásunk, az elmúlt másfél hétben sikerült nullához közelíteni ezeknek a problémáknak a számát. Egy ilyen integrációs folyamat természetes velejárója, hogy a szokásosnál több ügyfél hívja a telefonos ügyfélszolgálatot, ezért megnő a várakozási idő, de az első napokhoz képest ezen a területen is gyors visszatérés tapasztalható a megszokott terheléshez.”