A High Holborn városrészben található üzlet megnyitását a Tesco saját munkatársait kiszolgáló, Welwyn Garden Cityben 2019 óta működő boltban végzett eredményes próbaüzem előzte meg. A választás nem véletlenül esett High Holbornra, az itteni Tesco Express ugyanis 2018-as megnyitása óta készpénzmentesen működik.

A vásárlóknak a Tesco.com alkalmazást kell letölteniük, amivel be tudnak jelentkezni a beléptetőkapun. Ezután nincs más dolguk, mint összegyűjteni a polcokról, amire szükségük van, majd egyenesen kisétálni az ajtón. Kamerák és súlyérzékelők rögzítik, hogy pontosan milyen termékeket vettek magukhoz, a fizetés pedig a távozást követően, közvetlenül az applikáción keresztül történik.

A korhatárhoz kötött termékeknek külön részlege lesz saját kijárattal, ahol a munkatársak személyesen fogják ellenőrizni a vásárlók életkorát.

A Tesco által megnyitott első nyilvános GetGo üzlet minden eddiginél kényelmesebb vásárlási lehetőséget kínál és időt takarít meg azoknak, akik csak az ebédhez pár hozzávalóért ugranak le a boltba, vagy munka után hazafelé menet térnek be valamiért.

„A pénztár nélküli bolt lelke a rendkívül kifinomult szenzorrendszer a hozzá tartozó szoftverekkel. A bolt kamerái nem arcokat, csak mozgásokat rögzítenek, hiszen nem a vásárlók, hanem az általuk leemelt termékek azonosítása a céljuk. Ezeket precíz súlyérzékelők egészítik ki, amelyek pontosan jelzik, hogy miből mennyit vett magához a vevő. Ennek az úgynevezett „loss prevention” megoldásnak a fejlesztését a Tesco Technology budapesti munkatársai végezték szoros együttműködésben az egyesült királyságbeli kollégákkal és a Trigo-val. Emellett mi terveztük a vásárlókat a telefonjuk segítségével azonosító beléptetőkapukon futó szoftvert is” – foglalta össze a GetGo üzlet magyarországi kapcsolatát Fred Kuzel, a közép-európai Tesco Technology hub vezetője.