A Domino's 3 dollár kedvezményt kínál azoknak az ügyfeleknek, akik maguk veszik át az éttermeikben a rendelésüket - írja a Business Insider.

A pizzalánc úgy jellemzi a kupont, mint egy borravalót azoknak a vásárlóknak, akik "időt és energiát szakítanak arra, hogy saját pizzafutárjaik legyenek" - mondta Art D'Elia, a Domino's ügyvezető elnöke és marketingvezetője egy közleményben. A borravaló egy kuponkód formájában érkezik, amelyet a vásárlók a következő héten egy másik kiszállításos rendelésnél használhatnak fel. 

Az akció a Super Bowl előtt jön, és május 22-ig tart, közölte a pizzaóriás. A cég jellemzően kétmillió pizzát ad el csak az NFL-döntő vasárnapján. A sportesemény olyan az ételkiszállító cégeknek, mint a Valentin-nap a virágosoknak.

A Domino's-nak egy ideje gondjai vannak a futárok felvételével: a 2021 októberében közölt harmadik negyedéves eredménybeszámolóban Richard Allison vezérigazgató elismerte, hogy a munkaerőhiány problémát jelent a lánc számára, és azt mondta, hogy "a munkaerő-felvétel kihívást jelent".

A negyedévben összességében alacsonyabb volt a személyzeti létszám, mint 2021 első felében. Bár az egész üzletágban munkaerőhiány volt, a láncnak leginkább a sofőrök hiányoztak.

Az eladások fenntartása érdekében a Domino's azt mondta a befektetőknek, hogy a tervek szerint az elviteles rendelések népszerűsítésére összpontosít, amelyekhez nincs szükség kiszállító sofőrökre. Ez a legújabb promóció, amelyet három hónappal az eredménybeszámoló után jelentettek be, úgy tűnik, része annak a tervnek, hogy a vásárlókat rávegyék a személyes átvételre.

A futárhiány meg is látszik a cég eredményein, a Domino's 2021-ben 10 év óta először látott visszaesést az azonos üzletekben elért eladásokban, miután a világjárvány hatalmas fellendülést produkált. A pizzaláncnak jelentős előnye volt a versenytársakkal szemben a két év alatt. Már rendelkeztek a kiszállításhoz szükséges infrastruktúrával és ügyfélkörrel - a helyszíni étkezés sokkal kisebb részét tette ki az üzletüknek, mint más láncoké, így kevesebb üzletet veszíthettek. A növekedés a járvány első napjaiban volt a legerősebb, az egy üzletben elért forgalomnövekedés 2020 második, harmadik és negyedik negyedévében meghaladta a 10 százalékot. 

A kereslet nem feltétlenül csökkent, de az alacsony létszám nehezítheti a megrendelések teljesítését. A munkavállalók felvételének és megtartásának nehézségei nem egyedülállók. A vállalkozók az Egyesült Államokban az egész iparágban azt mondják, hogy nem tudnak munkaerőt találni, sőt, egyes esetekben a munkakedv hiányára hivatkoznak, míg a munkavállalók szerint a feszes munkaerőpiacon jobb fizetést és juttatásokat követelhetnek más cégektől. A helyzet csak romlik, mivel a vendéglátást érte el először a nagy felmondási hullám.