Az üzlet, amelyet csak a Porsche márka és nem a Volkswagen csoport szélesebb körben történő bevonása esetén tartanak kivitelezhetőnek, lehetővé tenné a Porsche ügyfelei számára, hogy hozzáférjenek a Google olyan alkalmazásaihoz, mint például a Google Maps és a Google Assistant, anélkül, hogy az autót Android telefonhoz kellene csatlakoztatniuk - számolt be róla a Reuters.

Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója egy tavaly októberi konferenciahíváson elmondta, hogy a vállalat szoros kapcsolatban áll a Google-lal és az Apple-lel, valamint a kínai Baidu, Tencent és Alibaba vállalatokkal, miután a Volkswagen Cariad egységével való együttműködése a szoftverkutatás és -fejlesztés terén megszűnt.

A Porsche korábban vonakodott a Google szoftverének használatától, mert a Google túl sok adat megosztását kérte

- írja a Manager Magazin, amely elsőként számolt be a tárgyalásokról.

Hatalmas a verseny a műszerfalakért a nagy technológiai cégek között

A technológiai cégek a Google-től az Apple-ig és az Amazonig versenyben vannak az autógyártók műszerfalainak irányításáért, mivel a szoftverek az autók tervezésének szerves részévé válnak. Az autógyártók, köztük a General Motors, a Renault, a Nissan és a Ford a Google Automotive Services (GAS) csomagon keresztül beágyazott Google-technológiát használnak járműveikben.

Egyes autógyártók azonban óvakodnak attól, hogy a technológiai óriások korlátlan hozzáférést kapjanak a csatlakoztatott autók által generált adatokhoz, vagy hogy a műszerfali kijelzőkben kiszorítsák az autógyártók márkáit.

A BMW például semmiképpen sem lép arra az útra, hogy a GAS-t beépítse autóiba. A vállalat számára az a fontos, hogy megőrizze az ügyfélfelületet

- mondta egy vállalat szóvivője csütörtökön.

A Porsche, amely a tavaly szeptemberi tőzsdei bevezetés után megelőzte korábbi anyavállalatát Európa legértékesebb autógyártójaként, csütörtökön korábban arról számolt be, hogy 2022-ben 3 százalékkal nőttek az eladásai.