A Microsoft Corp. vezette csoport a mobiltelefonokéhoz hasonló, előre fizetett vagy havi előfizetési díjon alapuló hozzáférési lehetőség megteremtésétől várja, hogy a PC-k a feltörekvő piacokon is háztartások százmillióiban jelenjenek meg – írja mai számában a NAPI Gazdaság. A Microsoft FlexGO szoftverén alapuló program keretében a fogyasztó féláron vagy még olcsóbban megvenné a számítógépét a Windows operációs rendszerrel együtt, majd vagy vásárolna hozzá egy előre kifizetett kártyát is, vagy havi díjat fizetne a használatért – valahogy úgy, ahogy az internetkávéházakban szokás. Ha a kifizetett idő lejár, online módon lehet további egységeket vásárolni, illetve újabb kártyát is lehet venni a boltban – amikor pedig a vevő már ily módon levásárolta a PC árának fennmaradó részét, a tulajdonába kerül a berendezés. Az új módszertől kitalálói azt remélik, hogy az alacsonyabb kezdeti költségek nyomán ugyanúgy nekilendül a PC-használat a feltörekvő piacokon, mint ahogy az a mobiltelefonokkal történt. A programban a Microsoft mellett olyan cégek vesznek részt, mint a Phoenix Technologies, a félvezetőgyártók közül az Advanced Micro Devices Inc., az Intel Corp. vagy a német Infineon, a PC-gyártó Lenovo, de együttműködést terveznek más hardvergyártókkal, távközlési cégekkel, bankokkal és kiskereskedelmi hálózatokkal is. A módszer első próbaüzeme már meg is volt Brazíliában – közölte a Microsoft –, a következő körben pedig Kína, Mexikó, Oroszország, Szlovénia, Vietnam és Magyarország piacát tesztelnék.
QP | Quality Placement