A Napi Gazdaság cikke A több mint 600 ezres teljesítmény egyben új rekordot jelent, hiszen az eddigi csúcsot 2008-ban állították fel 576 ezer autóval. "A válság miatt 2009-ben 463 ezerre zuhant a teljesítmény, ám tavaly a vártnál gyorsabban talált magára az ágazat, és a korábbi, 520 ezerről szóló becslés helyett végül 2010-ben 557 ezer gépkocsit gyártottak Szlovákiában" - mondta Uhrík. Hozzátette: "Az ágazat újbóli lendületének sajátossága, hogy a krízis idején meghozott racionalizálási, korszerűsítési döntések következményeként az autóipar egyelőre nem szív fel több munkaerőt. Vagyis továbbra is mintegy 68 ezer főnek ad munkát a járműgyártás." Jozef Uhrík kiemelte, hogy az idei év legfontosabb eseménye a pozsonyi Volkswagenben ősztől beinduló New Small Family járműcsalád gyártása, a teljes fordulatszámot 2012-ben érik el. A Volkswagen az elkövetkező öt évben mintegy egymilliárd euró értékű beruházást tervez Szlovákiában. "Öt év leforgása alatt új gyártósorokat állítunk fel a pozsonyi autógyárban és a turócszentmártoni alkatrészgyártó üzemünkben" - nyilatkozta Andreas Tostmann, a Volkswagen Slovakia elnöke a SITA szlovák hírügynökségnek, hozzátéve: a nagyobb tőkebeáramlás döntően a New Small Family új autócsalád tervezett gyártásához kötődik. Ha ez a terv valóra válik, akkor a német világcég az elmúlt öt évhez viszonyítva megkétszerezi itteni beruházásai volumenét. A Szlovákiában 20 éve tevékenykedő Volkswagen eddig több mint 1,7 milliárd eurót fektetett be az országban, a pozsonyi telephelyének gyártósorait pedig mintegy 2,5 millió gépkocsi hagyta el.