Miközben 2005-ben a brit hátterű BAA csaknem harmincszoros EBITDA-szorzóval vásárolta meg a Budapest Airport Zrt. (BUD) 75 százalékát, illetve a budapesti repülőtér üzemeltetési és vagyonkezelési jogát 75 évre, a visszavásárlásban érdekelt magyar konzorcium most tizennyolcszoros áron szerezheti meg a társaság százszázalékos tulajdonrészét – írja a Világgazdaság. Ez az arány állapítható meg a BUD többségi tulajdonosának, a Düsseldorfban bejegyzett AviAlliance-nek a frissen közzétett vállalati beszámolójából.

Eszerint a BUD a koronavírus-járvány kitörése előtti évben, 2019-ben 244,1 millió euró – a légi közlekedést beszakító, átmeneti hatásként számontartott koronavírus-járvány miatt 2020-ban már csak 38,1 millió – EBITDA-eredményt ért el. Ez a 4,44 milliárd eurós vételárhoz képest 18,2-szeres szorzót jelent.

A nemzetközi piacon a repülőterek tranzakciós értékét számos marker alapján határozzák meg, de a főszabály szerint az EBITDA-mutató (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) számít irányadónak. Egy-egy reptéri infrastruktúra nagyjából a 15–24 közötti tartományban cserél gazdát. A 18-as szint tehát ennek alapján sem számít drágának.