Jelentősen nőtt a Pandora dán ékszercég bevétele áprilisban annak ellenére, hogy a világszerte található több mint 2700 boltjának mintegy 25 százaléka - a koronavírus-járvány hatására elrendelt intézkedéseknek megfelelően - még mindig zárva van. A cág friss beszámolója szerint a bevétele 1,76 milliárd dán korona (forintra átszámoltan mintegy 85 milllárd forint) volt, ami a tavaly áprilisi adattal összevetve 214 százalék emelkedést jelent. Az adatnak külön jelentőséget az biztosít, hogy 2020 áprilisában a Pandora tömegesen zárta be a boltjait a világjárvány első hulláma miatt hozott megszigorító intézkedések miatt.

A jó adatok nem is maradtak válasz nélkül a tőzsdén: a Pandora részvénye jelenleg 2,4 százalékos pluszban áll a koppenhágai tőzsdén. További jó hír a cégnél, hogy az organikus (vállalati akvizíciók hatásaitól megtisztított) bevételnövekedés az idei első négy hónapban 37 százalék volt. Az ékszercég két napja ismertetett negyedéves jelentésében egyebek között az szerepelt, hogy a március végével záródott három hónapban az organikus eladása 13 százalékkal nőtt, az EBIT 20,1 százalékkal emelkedett éves összevetésben.

Az első negyedévben a cég értékesítése az Egyesült Államokban 81 százalékkal nőtt, Nagy-Britanniában 7 százalékkal csökkent, Kínában 43 százalékkal emelkedett. Az idei első negyedévben a boltjainak mintegy 30 százaléka volt zárva, Nagy-Britanniában például az összes, Kínában csupán 1 százaléka.

A Pandora 8 százalékról 12 százalékra javította az eladásai idei organikus növekedésre vonatkozó várakozását, a kamat- és adófizetés előtti eredményének (EBIT) javulásával kapcsolatos becslését pedig 21 százalékról 22 százalékra módosította.