Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
"A gázpalackok már a gyárban vannak. Minden készen áll a robbantáshoz" - közölte Guy Eyermann, a Chatellerault-ban működő New Fabris alkatrészgyártó cég CGT-hez tartozó szakszervezetének képviselője. "Ha július 31-ig nem születik megegyezés a 366 alkalmazott végkielégítésről, felrobbantják a két éve bezárásra ítélt telephelyet" - tette hozzá. "Nem hagyjuk, hogy a Peugeot és a Renault kivárjon augusztusig vagy szeptemberig, és elhordja az üzemben még raktáron lévő alkatrészeket és gépeket. Ha nekünk nem jut semmi, nekik sem marad semmi" - ígérte a szakszervezeti vezető. Az autógyártók a New Fabrisnál felhalmozott készlet értékét 2 millió euróra becsülik, és az üzemben van még a Renault egy teljesen új, megközelítőleg szintén 2 millió eurós értékű gyártósora is. A France 2 közszolgálati televízió beszámolója szerint a New Fabris dolgozói, jelezve szándékuk komolyságát, a csődeljárás után a bezárásról június 16-án kimondott bírói ítélet óta gyárukat elfoglalták: a munkaeszközök egy részét az udvaron elégették, az üzemmel szembeni mezőn 366 keresztet állítottak fel, azokra saját nevüket írták fel, a jelképes sírok elé pedig leterítették munkaruháikat. A termékei 90 százalékát a Renault-nak és a PSA Peugeot-nak értékesítő New Fabris dolgozói azért követelnek 30 ezer eurós végkielégítést a megrendelőktől, mert tudomásuk szerint a két nagy autógyártó a közelmúltban ennyit fizetett ki egy másik volt beszállítója, a Rencast kétszáz elbocsátott alkalmazottjának. A New Fabris dolgozóit július 20-án fogadják a munkaügyi minisztériumban. A francia kormány közben az autóértékesítés támogatásának megszüntetésére készül - idézte Christian Estrosi ipari miniszternek a Les Échos című gazdasági lapban megjelent nyilatkozatát az MTI-Ecó. Az autópiac összeomlásának megelőzésére tavaly decemberben bevezetetett rendelet értelmében a franciák 1000 eurós kedvezményt kapnak minden új vásárlású gépkocsira, ha az autó széndioxid-kibocsátása nem haladja meg a 160 grammot kilométerenként. A roncsprémium 2009 végéig van érvényben. Franciaország mellett 12 uniós ország vezetett be roncsprémiumot. Carlos Ghosn, a Renault-Nissan elnök-vezérigazgatója pénteken arra hívta fel a figyelmet, hogy a roncsprémium hirtelen megszűnése miatt a 2010-es év legalább olyan nehéz lesz az autógyártóknak, mint az idei, és visszaesést is előidézhet.