Miközben a gazdasági válság cápája szügyig mélyesztette tűhegyes fogait a kiskereskedelem húsába, az Apple megtalálta a módját, hogy új funkcióval felruházva kívánatossá tegye egy régi termékét, az iPodot. A karácsonyi vásárban tisztán hallható a cég üzenete, miszerint az iPod touch a "legszórakoztatóbb iPod, amit valaha piacra dobtak", avagy ez a "jövő videojátékgépe". Korábban a gyártó beérte azzal, hogy az iPod touchot telefon nélküli iPhone-ként reklámozta, mondván: működik digitális zenelejátszóként és Wi-Fi kapcsolattal mobil internetező eszközként is. Nagy hátránya ugyanakkor, hogy nem élvezi az AT&T támogatását, amely telefonszolgáltatói kedvezménnyel adja az iPhone-t. Az Apple - kihasználva, hogy kütyüje sok mindenre használható - más üzleti modellel értékesíti azt, mint a Nintendo és a Sony a maga mobil-videojátékgépét. Utóbbiak sokszor akár veszteséget is vállalnak a hardveren, hogy azután a játékokat drágábban adva megkeressék a pénzüket. Ezzel szemben az almás cég jól kaszál az iPodon és olcsóbban adja a játékokat. Az előbbiekhez 30-40 dollár egy-egy új játék ára, míg az utóbbihoz 1-10 dollár. A szakértők megoszlanak abban, hogy ez a stratégia hozhat-e új vevőket az Apple-nek. A legpozitívabb várakozások szerint ebben a negyedévben 21 millió iPodot adhat el a cég, ami annyi, mint a teljes 2007-es értékesítés. Ugyanakkor sokan próbáltak már betörni a két japán óriás uralta videojáték-piacra - hiába. Elfeledett készülékeikkel tele vannak az eladhatatlan készleteket őrző raktárak.