A világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi lánca a negyedik negyedévben közel 10 százalékkal 1,03 milliárd euróra növelte EBITA-nyereségét, miközben a Reuters által megkérdezett elemzők 1,05 milliárd euróra számítottak. Az egész éves, rendkívüli tételeket nem tartalmazó részvényenkénti eredmény 10,4 százalékkal 2,53 euróra emelkedett, ami viszont jobb a vártnál. A 2004-es nettó profit 10,7 százalékkal 933 millió euróra hízott, s ez szintén felülmúlta az elemzők prognózisában szereplő 819 milliós értéket. A Metro divízióinak legnagyobbika, a Cash & Carry üzletág 6,4 százalékkal 962,2 millió euróra növelte EBITA-ját, az Extra és Kaufhof üzletek üzemi nyeresége ugyanakkor látványosan csökkent az elmúlt évben. A tavaly 69 új egységgel gyarapodó Media Markt és Saturn hálózat üzemi eredménye több mint negyedével 451,2 millió euróra ugrott. Ennél is jobban teljesített a Praktiker barkácslánc, ennek üzemi nyeresége 160 százalékkal 59,3 millió euróra hízott, az átszervezésnek és az agresszív árpolitikának köszönhetően. A magyarországi adatok külön nem szerepelnek a Metro AG gyorsjelentésében, de a dokumentumokból annyi azért kiderül, hogy az itteni áruházak száma a 2003-as 36-ról 41-re nőtt, ami 13 Metrót, ugyanennyi Media Marktot és Saturnt, valamint 15 Praktikert jelent.(Az összehasonlítás kedvéért Lengyelországban 90 áruházzal rendelkezett a német csoport, Romániában 28-cal, míg Csehországban 11-gyel, Szlovákiában pedig csak 5-tel - ez utóbbi két piacon csak Metrókról van szó.) A Praktiker egyébként az éves beszámoló tanúsága szerint megőrizte piacvezető pozícióját hazánkban. A cég világszerte közel 2,5 ezer egységgel rendelkezik, a döntő többség - több mint 1,7 ezer - a hazai piacon működik. Az üzletekben összesen 208,6 ezren dolgoznak, ebből 111 ezren Németországban, a magyar hálózatot az egy évvel korábbinál 36-tal több, 3205 munkavállaló erősíti. A teljes Metro-csoport goodwillja - azaz a cég tárgyi eszközein felüli értéke - 2004-ben meghaladta a 3,9 milliárd eurót. A különböző divíziók között a magyarországi Metro goodwillja igen előkelő helyet foglal el: a 239 millió euróra taksált summát szinte csak a francia és holland Metro-hálózat, illetve a németországi Praktiker lánc értéke előzi meg. Az elsőség e téren a német Real hipermarket-láncé, ennek goodwillje megközelíti az 1,1 milliárd eurót.