Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A Volkswagennek nagyon jól ment az idei év első két hónapjában: a cég összes márkája (a Scania kivételével) 1,02 millió autót adott el, ami 27 százalékos növekedés az egy évvel ezelőttihez képest. A német autó-óriás vezérigazgatója, Martin Winterkorn az idei évben erre alapozva még jobb árbevételt és profitot, valamint még nagyobb piaci részesedést remél; a cég részvényei emelkednek a tőzsdén.

A VW tavalyi negyedik negyedéves nettó profitja 73 százalékkal 257 millió euróra zuhant, a működési nyereség ennél is jobban, 76 százalékkal esett 337 millió euróra. Az árbevétel 1,2 százalékkal 28 milliárd euróra csökkent.

A német vállalat közleménye szerint a profit csökkenés oka elsősorban az, hogy a globális gazdasági visszaesés miatt a vevők az Audi helyett inkább a kisebb, és a vállalat számára kevésbé jövedelmező modellekre tértek át.

A VW részesedése a globális személyautó-piacon 11,3 százalékra nőtt, elsősorban kínai közös vállalkozásai miatt; az eladott autók száma 1,3 százalékkal 6,3 millióra emelkedett.

A tavalyi év egészében a cég árbevétele 8 százalékkal 105,2 milliárd euróra, a profitja pedig 80 százalékkal 960 millió euróra csökkent.

A világ legnagyobb luxusautó Bayerische Moteren Werke, is jó eredményekről számolt be; a cég papírjai 3,1 százalékot drágultak ma. A tavalyelőtti egész éves 330 millió eurós nettó nyereség után tavaly 210 millió euróra csökkent a profit, ami jobb az elemzők által várt 167 millió eurónál.

A tavalyi eredmény után fizetett 31 centes osztalék meghaladja az elemzők által várt 25 centet. A BMW árbevétele 4,7 százalékkal 50,7 milliárd euróra csökkent tavaly.