BMW konszern tulajdonában lévő luxusmárka 2022-ben 6021 járművet értékesített, ami 8 százalékkal haladja meg a korábbi értékesítési csúcsot jelentő 2021-es adatokat a gyártó közlése szerint. A Rolls-Royce legnagyobb felvőpiaca továbbra is az Egyesült Államok, mintegy 35 százalékos részesedéssel. Kínában, a második legnagyobb piacon a járványügyi korlátozások miatt az eladások egyszámjegyű csökkenést mutattak - számolt be róla a Reuters.

Az európai piac stabil növekedést produkált, Németországban és az Egyesült Királyságban is megdőltek a korábbi értékesítési rekordok. A több mint 50 országba szállító Rolls-Royce megerősítette pozícióját a Közel-Keleten, viszont az Oroszország elleni szankciók miatt 250-300-zal kevesebb autót értékesített az országban.

Torsten Müller-Ötvös vezérigazgató az éves adatokat értékelve elmondta: a teljes portfólióban erős volt a kereslet, a rekordértékesítés mellett a cég első, teljesen elektromos meghajtású modelljének, az Spectre-nek a bemutatása miatt is nagy jelentőségű a 2022-es év. A vezérigazgató hozzátette, hogy a luxusmárka személyre szabott megközelítése „az ügyfelek egyre fantáziadúsabb, személyesebb és technikailag igényesebb” megrendeléseit eredményezte. A 118 éve alapított brit luxusautógyártó 1998-ban került a BMW csoporthoz.