Úgy tűnik, az üzleti környezet kiszáradása elérte a világ legnagyobb szoftverfejlesztőjét, a Microsoft Corp.-ot is. A társaság 4,3 milliárd dollár, részvényenként 46 cent nyereséget ért el üzleti évének június 30-án zárult utolsó negyedében, ami ha csak egy centtel is, de elmaradt a cégvezetés 47-48-as előrejelzésétől, illetve kettővel az elemzők 49 centes várakozásától. Az árbevétel 18 százalékkal, 15,8 milliárd dollárra nőtt. A bejelentés nyomán 6 százalékkal esett a vállalat részvényárfolyama a tőzsdezárás utáni elektronikus kereskedésben. Mindez nem jelenti azt, hogy pánikba kellene esniük a társaság vezetőinek. Bár a nagyvállalat piaci értékének 25 százalékát elvesztette a tavaly novemberi csúcshoz képest, ám még így is a leggazdagabb technológiai társaság a világon. Chris Liddell, a cég pénzügyi igazgatója az Office programcsalád magasabb színvonalú változatának gyenge kiskereskedelmi értékesítéseket okolja a várttól elmaradó profitért. Liddell szerint a következő években a legkülönbözőbb módszerekkel akarják elszipkázni a Google-től az online reklámpiac hirdetőit. Például árvisszatérítést adnak azoknak a fogyasztóknak, akik a keresőn keresztül kutatják fel a termékeket, majd ezen keresztül vásárolnak. Szakértők szerint figyelemre méltó, hogy a társaság annak ellenére elég jól szerepel, hogy nincsenek olyan átütő piaci sikert hozó termékei, mint például az Apple-nek az iPhone. Azt is kibírja a redmondi óriás, hogy a Vista operációs rendszer értékesítése elég gyengén alakul, a Zune zenelejátszó nem kell senkinek és sikertelenül zárultak a Yahoo-val való egyesülést célzó törekvések.