Egy kormány nem szólhat bele abba, hogyan szabja meg árait egy légitársaság, amiatt legfeljebb az utasok panaszkodhatnak - mondta többek között O'Leary Európa legnagyobb fapados légitársaságának első embere.

A vita előzménye, hogy a Ryanair a júliusra vagy későbbre megvásárolt jegyek vásárlóinak levelet küldött arról, hogy ha utaznának, akkor meg kell fizetniük a 10-15 euró plusz terhet, mert a légitársaságnak nincs "semmilyen extraprofitja", hogy azt megfizesse. Júliustól pedig beépítik az adóterhet a díjakba. Az adó mértéke Európán belül 3900 forint (nagyjából 10 euró) utasonként, azon kívüli úticélokra 9750 forint.

Nagy Márton a stílus szóvátétele mellett azt is reméli, hogy "nem ilyen arroganciával kezelik az utasok problémáit, bár a kialakult gyakorlatuk nem túl empatikus a tapasztalatok szerint".

Kettős mérce?

Nem értjük a kettős mércét. Ha a Ryanair ugyanilyen adót pl. Németországban, Hollandiában, Svédországban és Franciaországban gond nélkül, jogkövető módon befizet - és ezzel kapcsolatban semmilyen problémát nem jelez -, miért épp a magyar eljárással akad gondja.

Persze teljesen érthető, hogy egy multinacionális cég a profitot védi, nem pedig a magyar családokat. Mindenkitől elvárjuk azonban a tisztességes és jogkövető magatartást - a Ryanair-től is. Aki pedig nem így lép fel, azzal szemben a magyar hatóságok intézkedni fognak - írja a miniszter.

A kormány korábban fogyasztóvédelmi eljárást is indított a céggel szemben.