Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Hopej tartománybeli Shijiazhuang nemzetközi szárazkikötőből indult el az első Kínát és Magyarországot összekötő rendszeres tehervonat-járat, amely a budapesti BILK intermodális terminálra fut majd be. A vonat az erenhot-i határátkelőt követően Mongólián halad át, majd Oroszországon, Fehéroroszországon, Lengyelországon és a Cseh Köztársaságon át egészen Budapestig a Kína-Európa vonat fővonalán halad – számolt be a Railfreight.com szakportál.

Az első tehervonat továbbá 100 konténernyi fotovoltaikus modulokat, generátor sztátorszelvényeket és egyéb exportárut szállít.

A szolgáltatást a Cangcsou Kis- és Középvállalkozások Együttműködési Zóna (egy ipari park, amely a közép- és kelet-európai együttműködésre szakosodott), a Magyarország-Kína Üzleti és Logisztikai Együttműködési Park (az első üzleti és logisztikai célú tengerentúli gazdasági és kereskedelmi együttműködési zóna, amelyet Kína az európai régióban épített) és a Shijiazhuang Nemzetközi Száraz Kikötő közösen indította el a tehervonat-járatot.

Ömölhet a kínai áru

Ezzel a lépéssel az érintett felek célja, hogy elmélyítsék az együttműködést Kelet-Európa és Hopej régió között, amely olyan jelentős gazdasági és kereskedelmi központokat foglal magában, mint Peking és Tianjin. Ugyanez a célja a Belgrád-Budapest vasútvonalnak, amely a kínai kézben lévő pireuszi kikötőn keresztül segíteni a kínai ipari régióból az áruk Európába jutását. 

A Shijiazhuang Nemzetközi Szárazkikötőbe érkező és onnan induló vonatok száma évről évre növekszik, a város fokozatosan a Hopej gazdasági régió fontos csomópontjává válik. Az idei év első felében Shijiazhuang 186 nemzetközi vonatot közlekedtetett, ami 125 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és a szállítási útvonalak több mint 40 országba és régióba, például az Európai Unióba, Közép-Ázsiába és az ASEAN-országokba térnek el.

A shijiazhuangi vámhatóság jelentősen támogatja a "vasúti expressz" felügyeleti modellt, amely körülbelül 20 órával csökkentheti a vámkezelési időt, és 1,5 nappal rövidítheti meg a teljes futási időt. Sőt, érdemes megemlíteni, hogy a "+Shi Europe" modell, azaz a környező tartományokból és városokból Shijiazhuangban összegyűjtött, majd egységesített módon külföldre küldött áruk modellje nagyon hatékonynak bizonyult, mivel a nemrégiben indított Hebei-Magyarország szolgáltatás egyike a sok közül, amely e koncepció alapján működik.