A bőrápoló és sminktermékek iránti kereslet olyan szinten megcsappant, hogy módosítani kellett az Estée Lauder éves előrejelzését.

A vállalat számára kulcsfontosságú keleti piacokon, mint például Kínában vagy Latin-Amerikában, a korábbitól is szigorúbb intézkedések miatt egyre kevésbé nyúlnak a sminkhez a női fogyasztók, amely számos üzlet bezárásához vezettek.

A Business of Fashion jelentése szerint az Estée Lauder "smink kategóriája" az egyetlen olyan szegmens, amely még nem érte el a 2019-es szintet, de a 2022-es pénzügyi évre ennek ellenére 13-16 százalék közötti növekedést várnak abban bízva, hogy nem lesz teljes lezárás (lockdown) és megszűnnek a logisztikai problémák.

A Clinique-t vagy a Mac Cosmetics sminkmárkát is forgalmazó anyavállalatot ugyanúgy sújtja a globális munkaerőhiány, valamint az akadozó szállítmányozás, az utóbbi miatt több piacon későn érkeztek meg a szállítmányok - írja a lap.

A vállalat azt is közölte, hogy a tengeri helyett, a légi áruforgalomra helyezi át a hangsúlyt, hogy kiküszöbölje ezeket a problémákat, ez viszont - mint mondják- áremelkedéshez vezethet.

A New York-i székhelyű vállalat nettó árbevétele 4,39 milliárd dollárra emelkedett az első negyedévben, az egy évvel korábbi 3,56 milliárd dollárról.