Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A cég világ második legnagyobb szórakoztató elektronikai termékeket gyártó vállalata, de az utóbbi öt évben piaci értéke 70 százalékkal csökkent. A walkman és a trinitron-televíziók feltalálójaként is ismert Sony az utóbbi időben folyamatosan piacokat vesztett az Apple-lel, a Sharppal, a Panasonic termékekről ismert Matsushita Electronic-kal és Samsunggal szemben, ráadásul jövedelmezősége is rendre elmaradt a nagy riválisok hasonló mutatójától. A problémák annyira súlyosnak tűntek, hogy a tulajdonosok idén soha nem látott lépésre szánták el magukat, és a cég élére - története során első ízben - egy nem japán, sőt japánul sem beszélő menedzsert, a wales-i születésű Howard Stringert nevezték ki. Már akkor várható volt, hogy az új menedzsment jelentős leépítést és struktúra-átalakítást tervez, de konkrét számokat ma jelentett be először. Az elbocsátások költségei a jelenlegi, 2006 március 31-én záruló pénzügyi évet várhatóan veszteségessé teszik, a korábban előrejelzett 10 milliárd jenes nyereséggel szemben az új előirányzat már ugyanekkora mértékű veszteséggel számol. A zene- és filmiparban is jelen lévő cég a tervek szerint a jövőben a bevétel kétharmadát hozó szórakoztató-elektronikai divízióra koncentrál.