Az elmúlt hónapokban dollár százmilliókat költött a Spotify podcast-üzletágának kiépítésére: a vállalat pénteken jelentette be, hogy felvásárolt további két vállalatot, a Podsights és a Chartablet, hogy tovább növelje piacát az olyan konkurens cégek mellett, mint az Apple vagy a Deezer.

A Podsights segít a marketingeseknek felmérni a hirdetéseik hatékonyságát, ami a Spotify szerint eddig komoly kihívást jelentett. A Chartable viszont segít felmérni a kampányok hatékonyságát. A felvásárlás pénzügyi részletei azonban egyelőre nem ismertek - írja a Reuters.

A stockholmi székhelyű streaming szolgáltató egyébként podcastek mellett hangoskönyvekben is nagy potenciált lát: novemberben felvásárolta az ohiói Findaway nevű céget, amelynek technológiai infrastruktúrája lehetővé teszi a Spotify számára, hogy gyorsan bővítse hangoskönyv-katalógusát, és újítson a fogyasztók élményén. Emellett új utakat biztosít a kiadók és a szerzők számára, hogy elérjék a közönséget szerte a világon.

Amióta 2019-ben a Spotify bejelentette, hogy a zenei kínálat mellett a podcastekre kíván nagy hangsúlyt fektetni, felvásárolt számos podcast-hálózatot, mint például a Gimlet Media és az Anchor vállalatokat, valamint exkluzív megállapodásokat kötött olyan népszerű személyiségekkel, mint Joe Rogan és Alex Cooper. Rogan adásai például annyira népszerűek, hogy adásonként 200 millió hallgató követi.

A Spotify a podcast-hirdetések modernizálásán is dolgozik olyan funkciókkal, mint a valós idejű hirdetésbeillesztés. A vállalat ugyanis azt reméli, hogy részesedést szerezhet abból a 2 milliárd dollárból, amely az eMarketer előrejelzése szerint 2023-ig a podcast-üzletágába áramlik.

A Napi.hu podcast-adásait az alábbi linken éri el!