A Starbucks kivonul a piacról, csatlakozva olyan vállalatokhoz, mint a McDonald's, az Exxon Mobil és a British American Tobacco – írja a CNBC.

A cég hétfőn jelentette be, hogy nem lesz többé márkázott jelenléte Oroszországban. A Starbucksnak 130 üzlete van az országban, amelyek a vállalat éves bevételének kevesebb, mint 1 százlékát teszik ki. Ezek mind licencelt helyek, tehát nem maga a seattle-i székhelyű vállalat üzemelteti őket.

A Starbucks közölte, hogy hat hónapig fizeti a közel 2000 orosz dolgozóját, és segít nekik átállni a kávézóláncon kívüli új lehetőségekhez.

A fogyasztók és a befektetők egyaránt nyomást gyakoroltak az olyan nyugati vállalatokra, mint a Starbucks, hogy szakítsák meg kapcsolataikat Oroszországgal, hogy ezzel is kifejezzék ellenállásukat a Kreml Ukrajna elleni háborújával szemben, de a licencügyletek felbontása időbe telik.

A Starbucks március 8. óta minden üzleti tevékenységet felfüggesztett. A szüneteltetés magában foglalta az összes Starbucks-termék szállítását és a kávézók ideiglenes bezárását.

A május elején közzétett legutóbbi negyedéves eredményeiben a vállalat nem közölte az üzleti tevékenység felfüggesztésének pénzügyi hatását. A korábbi vezérigazgató, Kevin Johnson ígéretet tett arra, hogy az oroszországi üzletből származó jogdíjakat humanitárius célokra ajánlja fel.