A sportos város terepjáró (SUV), a Subaru Soltera bevezetése az elektromos autók iránti egyre növekvő keresletre épít, mivel a nemzetek világszerte szigorítják a környezetvédelmi szabályozást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. A Toyota a múlt hónapban jelentette be az akkumulátoros elektromos jármű saját változatát, a bZ4X-et - írja a Reuters.

A belső égésű motoroktól való technológiai elmozdulás kihívást jelent a kisebb autógyártók, például a Subaru számára, amelyek kevésbé tudják finanszírozni az e-autók drága fejlesztését. Ugyanakkor lehetőséget jelent a felső kategóriás autógyártók, például a Toyota számára, hogy a kisebb riválisokat közelebb hozzák magukhoz.

Egyelőre a Solterrát a Toyota Japánban fogja gyártani, és a Subaru a fő piacára, az Egyesült Államokba helyezheti át a gyártást, ha elegendő értékesítési volumennel rendelkezik.

A Toyota, amely a hibrid elektromos autók úttörője, de a teljesen elektromos autók piacára későn lépett be, azt tervezi, hogy 2025-re 15 e-modellel rendelkezik majd. Emellett a következő évtizedben 13,5 milliárd dollárt (4300 milliárd forintot) költ az autóakkumulátor-gyártási kapacitása bővítésére.

A Subaru járműeladásai kevesebb mint tizedét teszik ki a Toyota, a világ legnagyobb autógyártójának.

Az elsőkerék-hajtású Solterra 530 km-es hatótávolsággal rendelkezik, míg az összkerékhajtású változat 460 km-t képes megtenni egyetlen feltöltéssel - áll a Subaru sajtóközleményében.

A Toyota a Subaru ötödét birtokolja, és 5 százalékos részesedéssel rendelkezik a Mazdában, amely 2025-ig 13 elektromos meghajtású járművet tervez piacra dobni, köztük hibrideket és teljesen elektromos változatokat, amelyekbe Toyota technológiát építenek be.