A szervezet mostantól 2019-et veszi alapul, tekintettel a pandémia miatti tavalyi rendkívüli gazdasági helyzetre. Az FHS megjegyzete, hogy tavaly áprilisban éves összevetésben 81,3 százalékkal esett az export értéke és ehhez képest idén áprilisban 446,1 százalékos volt a növekedés.

A karórák kiviteléből származó bevétel 2019 áprilisával összevetve 2,5 százalékkal, 1,710 milliárd frankra emelkedett, miközben 25,8 százalékkal kevesebb, 1,2 millió karórát adtak el.

QP | Quality Placement

Az eladott karórák darabszámában a legnagyobb visszaesést az alsó középkategóriás, 200 és 500 frank közöttiek esetében regisztrálták áprilisban, 32,7 százalékosat 2019 áprilisához képest. Ebben a kategóriában az áprilisi bevétel 31,8 százalékkal csökkent.

A legnagyobb növekedés a felsőkategóriás, 3 ezer frank feletti órák körében volt, az eladott darabszám 4,1 százalékkal nőtt, a bevétel pedig 10,1 százalékkal emelkedett.

Az Egyesült Államok volt a svájci órák legfontosabb felvevő piaca 13,1 százalékos piaci részesedéssel, a svájci kivitel értéke - ugyancsak 2019 áprilisával összevetve - idén áprilisban  14,6 százalékkal, 235,6 millió frankra emelkedett. A svájci órák második legnagyobb piaca a múlt hónapban Kína lett 12,8 százalékos részesedéssel, a svájci export tekintélyes mértékben, 75 százalékkal, 230 millió frankra ugrott.

A harmadik helyen 10,5 százalékos részesedéssel Hongkong állt, az ide exportált svájci órák értéke 188,9 millió frankot tett ki, 24,8 százalékkal elmaradt a két évvel korábbitól.

Tavaly 16 milliárd 984 millió frank értékben adtak el külföldön svájci órákat, ami 21,8 százalékkal elmarad az előző évitől, amikor még 2,4 százalékos emelkedést regisztráltak  2018-hoz képest.