Az üzletág üzemi nyeresége az első félévben 40 százalékkal esett vissza, árbevétele pedig 13 százalékkal csökkent az elmúlt év azonos időszakához képest. A Pearson közleménye szerint igyekeznek sokoldalúvá tenni kiadványaik bevételi forrásait, hogy minél kisebb mértékben szoruljanak rá a reklámokra. Ennek köszönhetően az FT Group forgalmának immáron csak 20 százalékát adják a hirdetések, szemben a 2000-es 50 százalékkal. Ezzel szemben a nyolc évvel korábbi 28 százalékról 2008-ra 67 százalékra ment fel a digitális szolgáltatásokból származó bevételek aránya. Az FT.com weboldalnak 117 ezer előfizetője van, ami 18 százalékos emelkedés egy év alatt és 14 millió ember adta meg személyes adatait azért, hogy korlátozott ingyenes hozzáférést kapjon a portál cikkeihez. A Pearson egészében - amely magában foglalja a Penguin könyvkiadót és egy egyesült államokbeli oktatási vállalkozást - változatlan bevételt, 2,4 milliárd fontot realizáltak, míg a profit 21 százalékkal, 158 millió fontra nőtt a két félév összehasonlításában. A Penguin üzemi nyeresége 23, árbevétele 6 százalékkal csökkent, a könyvkiadón az sem segített, hogy az elmúlt félévet erősítette Jamie Oliver sztárszakács Ministry of Food című bestsellere. A Pearson vezetése szerint az adatokat a bázisul szolgáló különösen erős 2008 első féléves eredmények rontották le. Az amerikai oktatási divízió 3 százalékkal, 1,52 milliárd fontra növelte árbevételét. A Pearson részvényének ára a bejelentések nyomán 9 százalékkal ugrott meg a londoni tőzsdén, amihez persze a kedvező cégadatokon kívül az is hozzájárult, hogy a vállalat 3,4 százalékkal megemelte évközi osztalékát.