A feltételek várhatóan megegyeznek majd a törvényhozásban elbukott csomagéval - írja a Reuters. Emlékeztetőül, a GM és Cerberus Capital Management tulajdonában álló Chrysler jeelzte, hogy még az év végéig szükségük lenne 14 milliárd dollára a csőd elkerülése végett, míg a Ford akkor hívna le a jövő év márciusáig rendelkezésre bocsátott keretből, ha pénzügyi helyzete számottevően romlana a jövő év elején.

Carl Levin, demokrata párti michigani szenátor, a törvényhozásban megbukott mentőcsomag egyik kidolgozója úgy véli, a GM mintegy 8 milliárd dollárhoz juthat a pénzügyminisztériumtól. A cégnek - saját bevallása szerint - egyébként 10 milliárdra lenne szüksége, hogy márciusig kihúzza csődbe jutás nélkül.

Korlátot jelenthet az autóipar kimentésére szánt összeg kiosztásakor, hogy az amerikai pénzügyminisztériumnak már csupán 15 milliárd dollár áll rendelkezésére a bankmentőcsomag első feléből (a maradék felett a január 20-án hivatalba lépő Obama kormányzat rendelkezik).

a hitelért cserébe (az eredeti törvénytevezetnek megfelelően) kineveznének egy állami megbízottat felügyelőként. Ez az úgynevezett "autócár" rendkívül kiterjedt jogosultságokat kapna az állami hitelek felhasználásának ellenőrzésére. Ezek közül az a legfontosabb, hogy csődvédelem kérésére kényszerítheti a vállalatokat, ha úgy látja, hogy azok nem hajtják végre a hosszú távú fennmaradásukhoz elengedhetetlen átszervezéseket. Egyes vélemények szerint az Obama adminisztráció hivatalba lépéséig Henry Paulson pénzügyminiszter látná el a tisztséget.