Jaroslav Cerny, a Skoda szóvivője azzal indokolta az intézkedést, hogy a piaci körülmények kedvezőtlenül alakulnak - a havas tél sok autóst visszatart az autóvásárlástól. Emellett hozzájárul a keresletcsökkenéshez, hogy Németországban, a Skoda legnagyobb exportpiacán kifutott a roncsautó-program, amelynek egyik legnagyobb nyertese a cseh autógyártó volt.

Cerny azt is elmondta, hogy a termeléscsökkentés miatt felmondják a szerződést számos munkaerő-kölcsönzés keretében foglalkoztatott dolgozóval, az érintett főállású alkalmazottaknak pedig a vállalaton belül máshol keresnek munkát.

A Skoda tavaly 1,4 százalékkal, 684 ezer autóra növelte termelését az egy évvel korábbihoz képest - ez a mennyiség rekord a vállalat 114 éves történetében -, a cég legolcsóbb modellje a Németországban alapáron már 10 320 euróért elvihető Fabia, ám az Octavia is nagyon kelendő: ebből a típusból tavaly összesen 273,6 ezer darabot gyártottak. A roncsprémiumnak köszönhetően 2009-ben öt százalékra bővült a Skoda piaci részesedése Németországban, Európa legnagyobb autópiacán. Egy évvel korábban még csak 3,9 százalék volt ez az arány. Kínában 123 ezer Skoda kelt el tavaly, ami duplája a 2008-asnak.

Az idei év azonban nehezebbnek ígérkezik a tavalynál: Németországban várakozások szerint a 2009-es 3,8 millió után 2010-ben csak 2,75 millió új autó talál gazdára. Ezért a Skoda a tavalyi 191 ezer helyett csak 121 ezer autó eladásával számol, azaz értékesítése visszaesik a 2008-as mennyiségre.