Több száz termékének - köztük saját márkás cikkek - árát igazítja a Tesco az Aldi áraihoz annak érdekében, hogy a brit vásárlók még kedvezőbb áron jussanak a kedvelt termékekhez -  közölte a Tesco.

Állandóan csekkolják a konkurenciát

Az érintett termékek árát a Tesco rendszeresen ellenőrzi és összeveti az aldis árakkal, a kedvező árú termékeket pedig online is megvásárolhatják a fogyasztók. A Tesco egyébként hetente kétszer ellenőrzi majd, hogy az áraik megfeleljenek a konkurens cégnél elérhetőkkel. Az összehasonlítás alapját képező áraknak legalább öt üzletben kell elérhetőnek lennie. A Tesco az angliai, skóciai és walesi Aldi egységeket vizsgálja.

Alessandra Bellini, a Tesco ügyfélkapcsolatokért felelős vezetője szerint a vásárlóik a legversenyképesebb áron szeretnék elérni a rendszeresen vásárolt termékeket. Az új kampány keretében pedig Tesco-termékeket az Aldiban megszokott árakon vásárolhatják meg az emberek.

A kampányban szereplő termékek polcain egy piros buborék hívja majd fel a figyelmet az alacsony árakra.

Mínuszban

Az eddig is nyilvánvaló volt, hogy kemény versenyben van a brit lánc a német diszkontokkal. Az viszont ritkaságszámba megy, hogy nevesíti az akciójában a riválist.

A Tescónak sokáig jól ment a bolt Nagy-Britanniában, de az Aldi és a Lidl piacra lépése és agresszív terjeszkedése, növekedése miatt kisebb lett a Tesco szelete a tortából. Ezt mutatják többek között a legutóbbi brit karácsonyi szezon beszédes adatai: a korábbi évekhez hasonlóan az Aldi és a Lidl sokkal jobban teljesített, mint a többi boltlánc. A Lidl eladásai több mint 10 százalékkal növekedtek, az Aldi közel 6 százalékkal növelte forgalmát a múlt év utolsó három hónapjában az előző év azonos időszakához képest.

A hagyományos boltlláncok közül a Tesco ezzel párhuzamosan rosszabbul szerepelt: 1,5 százalékos csökkenést kellett elkönyvelnie. A Tesco mellett a többi nagy brit boltlánc sem tudta felvenni a versenyt a német diszkontokkal, a Sainsbury, az Asda és a Morrisons 0,7-2,9 százalékos visszaeséssel zárta az időszakot.

Mindezek eredményeként a  a brit kiskereskedelmi piacon legnagyobbnak számító Tesco részesedése 0,4 százalékponttal 27,4 százalékra csökkent.

Diszkontláncot is bevetett

Az éles versenyben több megoldással is próbálkozott a Tesco, hogy megtörje a német cégek térnyerését. 2018-ban például Jack's néven diszkontláncot indított, az eredeti tervek szerint 100 ilyen boltot nyitottak volna. A cég menedzsmentje akkor még nagyon sokat várt az új bolthálózattól, tavaly azonban kiderült, hogy az új diszkontlánc nem szerepelt úgy, ahogy azt a tescós vezetők elvárták.

A múlt év őszéig a mindössze 10 Jack's-üzletet adtak át, miközben a korábbi tervek már az év első felére 10-15 egységet irányoztak elő, sőt, az egyik első boltjukban már kénytelenek voltak a dolgozók létszámát is csökkenteni.

Mi újság a magyar piacon?

Magyarországon is piacvezető a Tesco, de a német diszkontok itt is sokkal tempósabb növekedésben vannak. A legutóbbi - a 2018-as adatok alapján összeállított - toplista szerint a Tesco áll az élen a magyar listán 769 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal, megelőzve a 627 milliárdos Coopot és a 617 milliárdos forgalmú Spart.

Magyarországi toplista
HelyezésBoltláncBecsült bruttó forgalom 2018-banVáltozás év/év
1.Tesco769 milliárd forint0,8%
2.Coop627 milliárd forint3,8%
3.Spar617,6 milliárd forint9,8%
4.Lidl549 milliárd forint22,0%
5.CBA527 milliárd forint3,7%
6.Reál416,1 milliárd forint4,5%
7.Auchan390,1 milliárd forint7,3%
8.Penny Market292,2 milliárd forint12,3%
9.Aldi256 milliárd forint23,1%
10.drogerie markt103,4 milliárd forint10,1%
Forrás: Trademagazin

A negyedik lett a Lidl 549 milliárd forintos forgalommal, utána a CBA következik 527 milliárddal. Az Aldi kilencedik lett, 256 milliárdos becsült forgalommal. A növekedés mértékét nézve azonban a Tesco messze elmarad a német diszkontok eredményétől. A brit boltlánc ugyanis 0,8 százalékkal növelte a bevételét, ennél valamennyi nagy boltlánc jobb eredményt ért el, közülük a Lidl és az Aldi is 20 százalék feletti többlettel zárt.