Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Tesco elkötelezi magát a bolti pékségeiben használt műanyag csomagolás csökkentése mellett. Az Egyesült Királyság vezető kiskereskedőjét e lépését erősen üdvözli a Real Bread Campaign-t  (RBC), amely már korábban is kérte a Tescót, hogy csökkentse a frissen sütött termékeihez használt csomagolások teljes mennyiségét. Az etikus pékipar mellett elkötelezett szervezet ezzel együtt úgy vélekedik, hogy a lépés alkalmas lehet arra, hogy a Tesco a vásárlók számára ne tegye könnyen hozzáférhetővé a lényeges termékinformációkat.

A brit törvények szerint a márkáknak és a gyártóknak az összetevők és adalékanyagok teljes listáját fel kell tüntetniük az élelmiszerek csomagolásán, de a kiskereskedőknek a csomagolás nélkül árusított élelmiszerek - például egy kenyér - esetében csak allergénre vonatkozó nyilatkozatot kell tenniük.

A Real Bread Campaign koordinátora, Chris Young elmondta: "Üdvözlünk minden olyan gyártót vagy kiskereskedőt, amely fenntarthatóbb alternatívákat talál az egyszer használatos műanyag helyett, és csökkenti a kenyér vagy ipari kenyértermékekhez használt csomagolások teljes mennyiségét." Ugyanakkor Young aggódik amiatt, hogy a Tesco esetleg úgy dönt, hogy nem tünteti fel a polcokon a fontos összetevőket tartalmazó információkat - írja a Grocery Gazette.

A Real Bread Campaign (Valódi Kenyér Kampány) 2009 óta lobbizik azért, hogy az összes kenyér és pékipari terméken teljeskörűen és kötelezően tüntessék fel összetevők listáját, és többször felszólította az összes péket és kiskereskedőt, hogy fogadják el a javaslatokat.