Mivel az importált kínai elektromos járművekre kivetett 25 százalékos vámok a korábbi elnök, Donald Trump idején bevezetett, meglévő illetékeken felül még mindig érvényben vannak, a Tesla most korlátozni kívánja a kínai termelés arányát a globális gyártásában - írja a Reuters a forrásaira hivatkozva. A Tesla korábban fontolóra vette, hogy a Kínában gyártott Model 3 belépőszintű modelljének exportját több piacra, köztük az Egyesült Államokba is kiterjeszti. Jelenleg viszont csak Európába szállítanak, ott viszont már Németországban kezdtek egy gyárépítésben.

A Tesla sanghaji gyárát évi 500 000 autó gyártására tervezték, és jelenleg évi 450 000 darab Model 3 és Model Y járművet gyárt. Ezt akarták volna milliós nagyságrendű kapacitásra bővíteni, viszont az Elon Musk vezette cég márciusban tartózkodott attól, hogy ajánlatot tegyen egy, az üzemmel szemben lévő telekre, mivel már nem célja a kínai gyártókapacitás jelentős növelése, legalábbis egyelőre.

QP | Quality Placement

A sanghaji telephelyen még mindig van olyan földterület, amelyet használhatnak a gyárbővítéshez és jelenleg csak parkolásra használnak. A személyek egyike szerint a Tesla a meglévő telephelyén 500 000 darabnál is nagyobbra bővítheti kapacitását új föld beszerzése nélkül is. 

A Reutersnek adott nyilatkozatában a Tesla azt mondta, hogy a sanghaji gyár "a tervek szerint fejlődik".

A sanghaji városi önkormányzat, amely támogatója volt a Tesla százszázalékos tulajdonú kínai gyárának - az első és egyetlen külföldi személyautógyárnak, amely nem köteles vegyesvállalatot alapítani - létrehozásában, nem válaszolt a megkeresésre.

A Tesla kínai eladásai emelkednek az országban, hogy a termékbiztonsággal kapcsolatos fogyasztói és az adatkezeléssel kapcsolatos viták után egyre növekvő szabályozási nyomás is van a cégen. A gyártó az idei év első három hónapjában 3 milliárd dolláros bevételt ért el Kínában, ami több mint háromszorosát jelenti az egy évvel korábbi értékesítésnek, ez a negyedéves jelentés szerint a teljes bevétel 30 százalékát teszi ki.