A Takata japán autóipari beszállító által gyártott légzsákok potenciális hibája miatt összesen 33,8 millió személyautót és tehergépkocsit, azaz minden hetedik járművet rendelnek be a szervizekbe az Egyesült Államokba, hogy kicseréljék a vezető-, illetve utasoldali légzsákokat.

A Toyota az első utasoldali légzsákcsere kampányaiban eddig 10 834 autóval volt érintett, ezen ügyfeleket mind kiértesítették, de ebből újra kell értesíteni, azokat, ahol csak ellenőrzés történt az első javításnál - írta a hvg.hu-nak a japán márka magyarországi képviselete. A mostani akció kapcsán pedig az utasoldali légzsák lehetséges hibája miatt 18 328 darab autónak kell visszamennie, a vezetőoldali légzsákok miatt, pedig további 1330 darabnak.

A Honda az utasoldali, első légzsák-gyújtópatron hibája miatt eddig összesen 5 körben jelentett be visszahívást Európában. Idehaza a múlt heti, legutolsó visszahívási kör 8798 járművet érint, a korábbi körökben kevesebb mint, 1500 autó volt érintett. A vezetőoldali, első légzsák gyújtópatron miatt eddig összesen 4 körben jelentett be eddig Európában visszahívást, ebből idehaza a múlt heti, legutolsó visszahívási kör 4958 járművet érint.

A BMW-részéről a 3-as sorozat 2003-2004-es autói érintettek itthon. Az E46-os modell utasoldali légzsákjait kellett cserélni, amit 2014-ben elkezdett a gyártó, 483 darab Magyarországon értékesített autóról van információja az importőrnek - írta a portál.

További gyártók is érintettek, mint a Mazda vagy a Ford.

QP | Quality Placement