„A háromszögekből álló Toblerone csokoládérúd, amely az alpesi csúcsot tükrözi, új címkézésen fog átesni és tartalmazni fogja az alapító aláírását”

jelentette be a gyártó.

Az amerikai Mondelez cég közölte, hogy a 4478 méter magas hegy képét egy általánosabb csúcsképre cserélik.

Egy 2017-ben elfogadott svájci törvény szerint a nemzeti szimbólumokat használó vagy svájci gyártásúnak minősített élelmiszerek alapanyagának legalább 80 százalékának Svájcból kell származnia, a tej és tejtermékek esetében pedig 100 százalék ez az arány. Kivételt képeznek a Svájcban nem megtalálható alapanyagok, például a kakaó, ami az emelkedő ára miatt lassan már luxusterméknek fog számítani.

A kakaó ára ugyanis az inflációval szintén emelkedett: az Európai Unióban 2022 decemberében átlagosan 12,6 százalékkal haladta meg a kakaó és a kakaópor ára az egy évvel korábbit. A csokoládé fogyasztói ára pedig 9,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit

Az említett svájci törvény szerint nemzeti szimbólumok nem használhatóak olyan tejalapú termékek népszerűsítésére sem, amelyeket nem kizárólag Svájcban gyártanak.

A BBC-nek adott nyilatkozatában a Mondelez azt közölte, hogy a termelés egy részét az országon kívülre helyezi, hogy ezzel reagáljon a világszerte megnövekedett keresletre, és hogy a Toblerone márkát a jövőre nézve fejlessze.

Az új csomagolás jellegzetes új betűtípust és logót tartalmaz majd, illetve az alapító, Tobler aláírását.

A Tobleronét, a svájci tejből, mézből és mandulából készült hegy alakú csokoládét 1908-ban kezdték el árusítani Svájc fővárosában, Bernben. A Toblerone honlapja szerint azonban csak 1970-ben debütált a csomagoláson a Matterhorn csipkézett sziluettje, előtte a berni medve és a sas szerepelt rajta. A Mondelez szerint Bern történelmük fontos része, és ez a jövőben is így lesz.

2016-ban az édességmárka vitát váltott ki azzal, hogy a költségcsökkentés érdekében megváltoztatta a csokoládészelet dizájnját, hogy a jellegzetes háromszög alakú darabkák távolabb kerüljenek egymástól. A sok kritika után viszont a vállalat két évvel később visszatért az eredeti formához.

(Eisenkrammer Nóra)